2009年2月18日星期三

Why I apply for "The best job in the world"

I stayed in 2 different worlds for several years. I work as a professional manager in a global company in working days. And I play as a diver, a surfer or an environmentalist in the beach and sea for my holidays & vacations.

A lot of friends regard me as a good sample of "work life balance". They do think that they are totally different worlds, but I find out some linkage between them.

My leisure life in the sea helped me to calm down and think over the purpose & goal in my professional life.

My professional life gave me the chance to engage with diverse cultures, so that I know where to get in touch more in my leisure life.

I believe I can experience more in my life & I’m the one to fit “the best job in the world” when I saw the website of islandreefjob.



为什么参与“世界上最理想的工作”的申请?

长久以来,我一直生活在两个不同的世界中。工作的日子里,做为一个全球性企业的职业经理人,我过着一般“上班族”的生活。而我把大部分节假日和休假,放在潜水,冲浪,或者一些环保活动上。

很多人觉得这是两种完全不同的生活,认为我是一个“工作生活两不误”的人。其实,我自己的体验是:这两种生活并不是完全割裂的。

在海边的休闲生活可以让我放松,去更好的思考工作的目的与目标。

而我的工作让我接触到不同的文化,让我可以更好的计划休闲时光来深入了解其中的差异。

当朋友在msn上传给我“世界上最理想的工作”的网站的时候,我意识到:我是非常适合这个工作的人选,而我也多了一个经历更多不同人生经验的机会。

1 条评论:

匿名 说...

+U

please share the video